Jest absolwentem Uniwersytetu Opolskiego – ukończył studia licencjackie na kierunku pedagogika opiekuńczo-wychowawcza i terapeutyczna oraz pedagogikę specjalną, posiada również dyplom magistra pedagogiki. Społecznik. Członek Fundacji Rozwoju Społecznego SPINACZ w Opolu. Instruktor Związku Harcerstwa Polskiego – przede wszystkim metodyk zuchowy (od 2012 roku związany z jedną z gromad zuchowych w Kędzierzynie-Koźlu), na koncie posiada również doświadczenia zarządcze w organizacji – w latach 2015-2018 był komendantem, a w latach 2021-2022 skarbnikiem kędzierzyńsko-kozielskiego hufca, skarbnik na poziomie chorągwianym w latach 2017-2022. Pasjonat historii Kędzierzyna-Koźla i Opola, miłośnik Opolszczyzny. Uwielbia brać udział i tworzyć gry terenowe. Bez wahania wygina śmiało ciało i śpiewa w samochodzie (choć jak sam przyznaje, niektórzy mają pewną trudność z określeniem, czy to jeszcze śpiew). Kiedy ma trochę wolnego czasu to podróżuje – najbardziej lubi pociągami po Polsce, ale chętnie wybiera się też za granicę (niekoniecznie pociągiem).
Mottem życiowym Tadeusza są słowa Lorda Baden-Powella: “Starajcie się zostawić ten świat trochę lepszym, niż go zastaliście”.
Absolwentka Uniwersytetu Opolskiego na kierunku pedagogika specjalna. We FREE jest pedagogiem specjalnym i nauczycielem wspomagającym. Asystentka osób niepełnosprawnych. Miłośniczka książek i współczesnej popkultury, która swoje zainteresowania wykorzystuje w kontaktach z podopiecznymi. Niezwykle kreatywna i uzdolniona plastycznie. Mottem życiowym Dominiki są słowa Roberta Colliera: „Sukces jest sumą małych wysiłków, powtarzanych dzień po dniu”.
Aleksandra jest albsolwentką pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej na Uniwersytecie Opolskim i terapeutką zajęciową. Animatorka, miłośniczka tańca, szczególnie orientalnego i z ogniem, a także certyfikowana zielarka. Od czterech lat jest również asystentką osoby z niepełnosprawnością. Z pedagogiki najbardziej lubi pedagogikę cyrku.
Psycholog. Przeciwdziała wykluczeniu społecznemu osób z niepełnosprawnościami. Posiada doświadczenie w prowadzeniu warsztatów, grup wsparcia oraz indywidualnych konsultacji dla dorosłych osób z niepełnosprawnością. Pracowała z osobami z schorzeniami psychicznymi oraz z niepełnosprawnością intelektualną .Prowadziła indywidualną terapię dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. W wolnym czasie jeździ na rowerze. Uwielbia gotować.
Pedagog – licencjat pedagogiki terapeutycznej z oligofrenopedagogiką, magister pedagogiki leczniczej z oligofrenopedagogiką. Absolwentka studiów podyplomowych Socjoterapia z arteterapią oraz Wczesne wspomaganie rozwoju małego dziecka. Terapeutka integracji sensorycznej, terapii ręki i zaburzeń motoryki małej, zaburzeń funkcji wzrokowych, sensoplastyki, zaburzeń sensorycznych wg C. Delacato. Uczestniczka szkoleń: „RSA Biofeedback”, „Metody integracyjne w pracy z grupą. Zabawy z chustą animacyjną”, „Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami u dzieci? – metoda Carole Sutton”, „Budowanie współpracy w grupie wg metodologii FRIS”, „Elementy muzykoterapii dla nauczycieli”, „Wiosenne zabawy plastyczne z elementami arteterapii dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym”, „Program Rozwoju Komunikacji MAKATON”, „Zimowa Szkoła AAC z dr M. Grycman, Wspieranie kompetencji komunikacyjnej dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacji z wykorzystaniem strategii AAC w praktyce Moduły 1-2”, „Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem”, „Narzędzie M-CHAT-R/F – praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka”, „Stymulacja funkcji poznawczych dzieci z Zespołem Downa”.
W wolnych chwilach Karina kocha spacery z bratem i psem. Od niedawna dołączyła do polskiej grupy Batala Polska, gdzie gra na bębnach brazylijskich. Lubi niezależne kino i zbiera magnesy na lodówkę z każdej wycieczki
Patrycja we FREE zajmuje się nauczaniem języka angielskiego, koncentrując się na wspieraniu rozwoju i edukacji językowej dzieci i młodzieży. Praktyka i pomoc w przełamywaniu bariery językowej to priorytety w jej pracy. Nie boi się wyzwań i jest pozytywnie nastawiona na tworzenie przyjaznego oraz inspirującego środowiska edukacyjnego. Jest studentką oligofrenopedagogiki i filologii angielskiej na Uniwersytecie Opolskim oraz przewodniczącą Studenckiego Koła Naukowego Pedagogów Specjalnych „P.S. CZŁOWIEK”. Wielbicielka muzyki elektronicznej, literatury obcojęzycznej oraz kolekcjonerka pocztówek z całego świata. Jej motto to: „Każdego dnia wschodzi nowe słońce, więc nawet jeśli dziś się nie uda, spróbujemy ponownie jutro.”
Dr n. hum., prezeska Fundacji Rozwoju Edukacji Empatycznej FREE, nauczycielka akademicka Politechniki Opolskiej, kierowniczka Biura Wsparcia Osób z Niepełnosprawnościami PO, koordynatorka dostępności PO.
Autorka książki „Duże sprawy w małych głowach” nagrodzonej w konkursie „Mądra Książka Roku 2018”, związana z inicjatywą obywatelską Chcemy całego życia! Dla osób z niepełnosprawnością i ich rodzin, członkini zespołu Edukacja włączająca w ramach inicjatywy obywatelskiej Nasz Rzecznik.
W 2016 r. wyróżniona tytułem Ambasadorki Konwencji ONZ o Prawach Osób z Niepełnosprawnościami.
Autorka dwóch opowiadań ze zbioru „15 (u)ważnych opowieści. Disney”. W roku szkolnym 2016/17 koordynatorka merytoryczna projektu „Wychowanie do nauczania włączającego” (Learning to include) finansowanego przez Departament Stanu Stanów Zjednoczonych w ramach Alumni Engagement Innovation Fund 2016. W roku 2017 współinicjatorka powołania przy Rzeczniku Praw Dziecka, Marku Michalaku, Zespołu ds. Wypracowania Zaleceń do Pracy z Dziećmi ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi, członkini Zespołu.
W 2021 wyróżniona przez Marszałka Województwa Opolskiego tytułem Opolskiej Ambasadorki Unii Europejskiej. W 2022 uhonorowana zaszczytnym opolskim wyróżnieniem „Serce Dziecku”. W latach 2022-23 członkini Rady ds. komunikacji alternatywnej i wspomagającej oraz tekstu łatwego do czytania i zrozumienia przy Pełnomocniku Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych.
Członkini Opolskiej Rady Pożytku Publicznego IV kadencji (2024-26).
Absolwentka studiów podyplomowych Komunikowanie interpersonalne z językiem migowym (Państwowa Medyczna Wyższa Szkoła Zawodowa w Opolu), Elementy metodologii badań empirycznych w medycynie i zastosowania statystyki w badaniach biomedycznych (Uniwersytet Medyczny w Łodzi) oraz Organizacja i zarządzanie oświatą (Uczelnia Nauk Społecznych w Łodzi). Obecnie studiuje Zarządzanie dostępnością na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.
Sens i istotę swojej działalności we FREE widzi w realizacji idei inkluzji będącej urzeczywistnieniem wartości takich jak równość, sprawiedliwość, solidarność społeczna, poszanowanie prawa do odmienności, inkluzji nie będącej ani darem ze strony systemu edukacyjnego, ani łaskawym, dobrodusznym włączaniem.
Życiowym mottem Agnieszki są słowa Stanisława Lema: “Bądź dobrej myśli, po co być złej”.
Adrian to niezwykle aktywny i uśmiechnięty student 3 roku pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej Uniwersytetu Opolskiego. Przewodniczący Studenckiej Rady Wydziału Nauk Społecznych, aktywista i społecznik. Uwielbia spędzać czas aktywnie, uczyć się nowych rzeczy i rozwijać. Edukujący na temat tożsamości. Wzbudza dziecięce zainteresowania światem.
Jego ulubionym mottem jest „Carpie diem”, bo stara się chwytać dzień i wyciągnąć z niego jak najwięcej, zarażając przy tym wszystkich swoją pozytywną energią.
Pasję do pracy z dziećmi odkryła jako wolontariuszka Akademii Przyszłości w Stowarzyszeniu „Wiosna”. Miłośniczka zwierząt, muzyki, natury i podróży w towarzystwie bliskich osób. W wolnym czasie lubi wyrażać się artystycznie, zaczynając od malarstwa po lepienie z gliny i tworzenie świec, a kończąc na grze na ukulele.
Na codzień kieruje się mottem: „Małe kroki są lepsze, niż brak kroków”.
Absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Opolu (dziś: Uniwersytet Opolski), magister chemii ze specjalnością agrobiochemia oraz szeregu studiów podyplomowych i kursów doskonalących. Edukatorka przyrody, biologii, chemii i fizyki z duzym doświadczeniem zawodowym, posiada również kwalifikacje do pracy z osobami w spektrum autyzmu.
Wolontariuszka, w przesłości wieloletnia opiekunka szkolnego wolontariatu – organizowała kiermasze i koncerty charytatywne na rzecz poważnie chorych dzieci.
Lubi dobre kino, muzykę, wycieczki. Umie cieszyć się drobiazgami, najlepiej odpoczywa się jej na działce.
Z własnego doświadczenia wie, że „Szczęście to jedyna rzecz, która się mnoży, jeśli się ją dzieli” (Albert Schweitzer).
Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej, lic. edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, mgr edukacji elementarnej z terapią pedagogiczną, absolwentka studiów podyplomowych Wczesne wieloaspektowe wspomaganie rozwoju małego dziecka, terapeutka metody Growth through Play System, pedagożka specjalna z pasją do pracy z dziećmi w spektrum autyzmu. Z pracą z dziećmi związana jest od zawsze dzięki drużynie harcerskiej.
Absolwentka Uniwersytetu Opolskiego, magister filologii polskiej, nauczyciel polonista, logopeda, oligofrenopedagog, pedagog specjalny, bibliotekarz, wykładowca.
Od początku pracy zawodowej pracuje z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, z niepełnosprawnościami, przewlekle chorymi m.in. z chorobami neurologicznymi i psychicznymi oraz ze spektrum autyzmu.
Ma doświadczenie w pracy z dorosłymi jako nauczyciel konsultant w Pracowni Wsparcia Psychologiczno-Pedagogicznego w RZPWE, gdzie prowadziła warsztaty, wykłady, konferencje, szkolenia Rad Pedagogicznych i granty kuratora oświaty dla nauczycieli i dyrektorów. Współpracuje z uczelnią jako wykładowca studiów podyplomowych z zakresu pedagogiki specjalnej: leczniczej, oligofrenopedagogiki i pracy z dziećmi rozwijających się w spektrum autyzmu.
Prywatnie mama dwójki dzieci, żona i właścicielka psa buldoga francuskiego, który uczy ludzi okazywać miłość. W wolnych chwilach dużo czyta i odkrywa swoje pasje artystyczne dotyczące wystroju wnętrz, tworzenia ozdób, stroików i decoupagu. Jak nic w przyszłym wcieleniu zostanie twórcą ludowym…;)
Motto: „Dzień bez czytania, to dzień stracony”.
Doradczyni zawodowa. Prywatnie mama super rodzinki, lubiąca podróże i przygodę. Ostatnio wkręcona w nową pasję – żeglarstwo.
Mottem życiowym Joli są słowa J.R.R Tolkiena: „Nie sztuka pieknie mówić, trzeba pięknie postępować”.
Absolwentka Politechniki Opolskiej. Nauczycielka matematyki. Miłośniczka przyrody i wszelakich gadów – posiada DWA pytony królewskie.
Uważa, że uczenie dzieci liczenia jest ważne, ale uczenie ich co się liczy jest najważniejsze.
Pedagog, w przyszłości psycholog, przede wszystkim mama Fabiana i Lilianny. Poza FREE prowadzi zajęcia wychowawczo-terapeutyczne na oddziałach dziecięcych szpitali oraz kursy przygotowawcze do zawodu opiekunki dziecięcej. W pracy z dziećmi stawia na indywidualne podejście, tworząc przestrzeń, w której mogą decydować o sobie i podejmować własne decyzje. Interesują ją relacje międzyludzkie, szczególnie rodzic-dziecko, rówieśnicze i ich wpływ na dalsze życie. Uważa, że istotą pracy pedagoga jest rozmowa, dlatego ceni sobie przestrzeń, w której zawsze jest na nią czas i miejsce.
Poza pracą uwielbia spędzać czas z rodziną poza domem, szczególnie przemierzając górskie szlaki i poznając ciekawe miejsca, a wieczorami oglądać filmy i czytać książki o tematyce psychologicznej.
Agnieszka kieruje się w życiu maksymą Walta Disney’a – jeśli potrafisz o czymś marzyć, potrafisz również tego dokonać.