Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Magister pedagogiki leczniczej z oligofrenopedagogiką. Instruktor jogi dla dzieci. Terapeuta ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia, terapeuta zaburzeń sensorycznych metodą C. Delacato. Uczestniczka szkoleń o tematyce spektrum autyzmu, seksualności dzieci i młodzieży oraz treningu kompetencji społecznych TUS. Interesuje się psychologią oraz medycyną niekonwencjonalną. Miłośniczka sukienek i stylu vintage. Tak jak Mały Książe uważa, że źródłem prawdziwej radości jest drugi człowiek.
Absolwentka Uniwersytetu Opolskiego, magister filologii polskiej, nauczyciel polonista, logopeda, oligofrenopedagog, pedagog specjalny, bibliotekarz, wykładowca.
Od początku pracy zawodowej pracuje z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, z niepełnosprawnościami, przewlekle chorymi m.in. z chorobami neurologicznymi i psychicznymi oraz ze spektrum autyzmu.
Ma doświadczenie w pracy z dorosłymi jako nauczyciel konsultant w Pracowni Wsparcia Psychologiczno-Pedagogicznego w RZPWE, gdzie prowadziła warsztaty, wykłady, konferencje, szkolenia Rad Pedagogicznych i granty kuratora oświaty dla nauczycieli i dyrektorów. Współpracuje z uczelnią jako wykładowca studiów podyplomowych z zakresu pedagogiki specjalnej: leczniczej, oligofrenopedagogiki i zaburzeń ze spektrum autyzmu.
Prywatnie mama dwójki dzieci, żona i właścicielka psa buldoga francuskiego, który uczy ludzi okazywać miłość. W wolnych chwilach dużo czyta i odkrywa swoje pasje artystyczne dotyczące wystroju wnętrz, tworzenia ozdób, stroików i decoupagu. Jak nic w przyszłym wcieleniu zostanie twórcą ludowym…;)
Motto: „Dzień bez czytania, to dzień stracony”.
Studentka Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu na kierunku grafika. W wolnych chwilach zajmuje się projektowaniem, rysunkiem oraz malarstwem. Fascynuje ją również fotografia – uczęszcza na kursy poświęcone tej tematyce. Bardzo dużo podróżuje odkrywając świat i jego najwspanialsze zakątki.
Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego na kierunku filologia angielska. Obecnie w trakcie studiów podyplomowych z pedagogiki leczniczo-terapeutycznej.
Człowiek od zadań specjalnych. Praktyk z wieloletnim doświadczeniem w pracy z osobami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, zarówno z dziećmi, młodzieżą, jak i dorosłymi. Oligofrenopedagog, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej. Aktutalnie poszerza wiedzę z zakresu pedagogiki specjalnej.
Dobrocią zaraża innych. Od wielu lat zajmuje się działalnością charytatywną w ramach Chrześcijańskiego Stowarzyszenia Dobroczynnego. Członkini zarządu Fundacji H.O.P.E. W 2017 r. została nominowana w plebiscycie Nowej Trybuny Opolskiej na Człowieka Roku w kategorii działalność charytatywna.
Prywatnie marzycielka i idealistka, zawsze w zgodzie z wyznawanymi wartościami.
Absolwent Uniwersytetu Opolskiego na kierunku pedagogika opiekuńczo-wychowawcza i terapeutyczna, instruktor Związku Harcerstwa Polskiego, wcześniej przyboczny gromady zuchowej, obecnie pełni funkcję skarbnika Chorągwi Opolskiej. Członek Fundacji Rozwoju Społecznego SPINACZ w Opolu. Pasjonat historii Kędzierzyna-Koźla i gier terenowych.
Mottem życiowym Tadeusza są słowa Lorda Baden-Powella: “Starajcie się zostawić ten świat trochę lepszym, niż go zastaliście”.
Nauczyciel Geografii, Instruktor ZHP. Geograf i biolog łączący obie dziedziny podczas własnych podróży. Na co dzień nauczyciel tych przedmiotów w NSP “Nasza Szkoła” w Opolu. W życiu prywatnym – Instruktor ZHP, będący drużynowym 107 DH “Powsinogi” – Członek chóru Filharmonii Opolskiej, chętnie widzący znajome twarze na widowni – Pasjonat minionej motoryzacji, wraz z drużyną harcerską odrestaurował zabytkową Nysę 522 – Niepoprawny optymista, w każdej sytuacji starający się dostrzec pozytywny aspekt do wykorzystania w pracy z młodzieżą.
Psycholog. Przeciwdziała wykluczeniu społecznemu osób z niepełnosprawnościami. Posiada doświadczenie w prowadzeniu warsztatów, grup wsparcia oraz indywidualnych konsultacji dla dorosłych osób z niepełnosprawnością. Pracowała z osobami z schorzeniami psychicznymi oraz z niepełnosprawnością intelektualną .Prowadziła indywidualną terapię dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. W wolnym czasie jeździ na rowerze. Uwielbia gotować.
Magister, inżynier automatyki. Pracuje jako programistka. Od sześciu lat drużynowa w ZHP. Fascynuje ją nauka. Chce pokazać dzieciom, że fizyka to coś więcej niż wzory. W wolnym czasie pochłania książki.
Nauczyciel historii i wiedzy o społeczeństwie. Pasjonat historii I i II Wojny Światowej, szczególnie tej opowiedzianej słowami ludzi swoich czasów oraz alternatywnej (co by było gdyby…), nie wpisującej się w oficjalny kanon. W pracy w dziećmi wykorzystuje metody aktywizujące, dialog, debaty, „burze mózgów”. Stawia na samodzielność, pomysłowość uczniów, stwarza przestrzeń do swobodnej wypowiedzi wzorując się na szkole Freinet’a z wykorzystaniem elementów pedagogiki Montessorii. Prywatnie amator górskich wycieczek, obserwator sceny politycznej, fan stand up’u i spełniony ojciec dwulatka.
Magister resocjalizacji, pedagog, nauczyciel akademicki, rewalidator, trener postaw innowacyjności, kreatywności i pracy zespołowej, żołnierz zawodowy, weteran wojskowych misji zagranicznych.
Dr n. hum., nauczycielka akademicka, tłumaczka, germanistka, wykładowczyni języka migowego, autorka książki „Duże sprawy w małych głowach” nagrodzonej w konkursie „Mądra Książka Roku 2018”, związana z inicjatywą obywatelską Chcemy całego życia! Dla osób z niepełnosprawnością i ich rodzin, w 2016 r. wyróżniona tytułem Ambasadorki Konwencji OZN o Prawach Osób z Niepełnosprawnościami. W roku szkolnym 2016/17 koordynatorka merytoryczna projektu „Wychowanie do nauczania włączającego” (Learning to include) dofinansowanego przez Departament Stanu Stanów Zjednoczonych w ramach Alumni Engagement Innovation Fund 2016. W roku 2017 współinicjatorka powołania przy Rzeczniku Praw Dziecka, Marku Michalaku, Zespołu ds. Wypracowania Zaleceń do Pracy z Dziećmi ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi, członkini Zespołu.
Absolwentka studiów podyplomowych Komunikowanie interpersonalne z językiem migowym (Państwowa Medyczna Wyższa Szkoła Zawodowa w Opolu) oraz Elementy metodologii badań empirycznych w medycynie i zastosowania statystyki w badaniach biomedycznych (Uniwersytet Medyczny w Łodzi).
Sens i istotę swojej działalności we FREE widzi w realizacji idei inkluzji będącej urzeczywistnieniem wartości takich jak równość, sprawiedliwość, solidarność społeczna, poszanowanie prawa do odmienności, inkluzji nie będącej ani darem ze strony systemu edukacyjnego, ani łaskawym, dobrodusznym włączaniem.
Prywatnie dumna mama i żona.
Życiowym mottem Agnieszki są słowa Stanisława Lema: “Bądź dobrej myśli, po co być złej”.
Pedagog, w przyszłości psycholog, przede wszystkim mama 1,5 rocznego Fabiana. Poza FREE prowadzi zajęcia wychowawczo-terapeutyczne na oddziałach dziecięcych szpitali oraz kursy przygotowawcze do zawodu opiekunki dziecięcej. W pracy z dziećmi stawia na indywidualne podejście, tworząc przestrzeń, w której mogą decydować o sobie i podejmować własne decyzje. Interesują ją relacje międzyludzkie, szczególnie rodzic-dziecko, rówieśnicze i ich wpływ na dalsze życie. Uważa, że istotą pracy pedagoga jest rozmowa, dlatego ceni sobie przestrzeń, w której zawsze jest na nią czas i miejsce.
Poza pracą uwielbia spędzać czas z rodziną poza domem, szczególnie przemierzając górskie szlaki i poznając ciekawe miejsca, a wieczorami oglądać filmy i czytać książki o tematyce psychologicznej.
Agnieszka kieruje się w życiu maksymą Walta Disney’a – jeśli potrafisz o czymś marzyć, potrafisz również tego dokonać.
Instruktor ZHP, właścicielka i baristka Kawiarni “Tam i z Powrotem”, społeczniczka działająca na rzecz miasta Opola i swojej dzielnicy. Uczestniczka XXIV etap Bike Jamboree, podczas którego pokonała ponad 1000 km na rowerze przez góry i pustynie Arizony. Nie potrafi żyć bez nowych wyzwań, wypraw, podróży, wycieczek, rajdów i biwaków, uwielbia dzieci i pracę z nimi, pasjonuje się alternatywnymi metodami edukacyjnymi, w szczególności metodą harcerską i edukacją domową, których sednem jest działanie, samorozwój i przygoda. Ola to edukacyjny spiritus movens FREE – ma przynajmniej sto twórczych pomysłów na minutę.
Mama Fantastycznej Czwórki, żona Najukochańszego.
Życiowym motto Oli sa słowa sir Roberta Baden-Powella: “Życie bez przygód byłoby strasznie głupie”.
Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej, lic. edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, mgr edukacji elementarnej z terapią pedagogiczną, absolwentka studiów podyplomowych Wczesne wieloaspektowe wspomaganie rozwoju małego dziecka, terapeutka metody Growth through Play System, pedagożka specjalna z pasją do pracy z dziećmi w spektrum autyzmu. Z pracą z dziećmi związana jest od zawsze dzięki drużynie harcerskiej.
Absolwentka Uniwersytetu Opolskiego na kierunku pedagogika opiekuńczo-wychowawcza i terapeutyczna, studentka jednolitych studiów magisterskich na kierunku Psychologia – specjalność kliniczna. Członkini Koła Naukowego Pedagogów, brała udział w licznych warsztatach oraz akcjach organizowanych przez uczelnię. Jest na początku swojej drogi zawodowej i zdobywa doświadczenie.
Jej pasją jest fotografia oraz czytanie książek.
Pedagog – licencjat pedagogiki terapeutycznej z oligofrenopedagogiką, magister pedagogiki leczniczej z oligofrenopedagogiką. Absolwentka studiów podyplomowych Socjoterapia z arteterapią oraz Wczesne wspomaganie rozwoju małego dziecka. Terapeutka integracji sensorycznej, terapii ręki i zaburzeń motoryki małej, zaburzeń funkcji wzrokowych, sensoplastyki, zaburzeń sensorycznych wg C. Delacato. Uczestniczka szkoleń: „RSA Biofeedback”, „Metody integracyjne w pracy z grupą. Zabawy z chustą animacyjną”, „Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami u dzieci? – metoda Carole Sutton”, „Budowanie współpracy w grupie wg metodologii FRIS”, „Elementy muzykoterapii dla nauczycieli”, „Wiosenne zabawy plastyczne z elementami arteterapii dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym”, „Program Rozwoju Komunikacji MAKATON”, „Zimowa Szkoła AAC z dr M. Grycman, Wspieranie kompetencji komunikacyjnej dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacji z wykorzystaniem strategii AAC w praktyce Moduły 1-2”, „Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem”, „Narzędzie M-CHAT-R/F – praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka”, „Stymulacja funkcji poznawczych dzieci z Zespołem Downa”.
W wolnych chwilach Karina kocha spacery z bratem i psem. Od niedawna dołączyła do polskiej grupy Batala Polska, gdzie gra na bębnach brazylijskich. Lubi niezależne kino i zbiera magnesy na lodówkę z każdej wycieczki